fejm.ba

Lifestyle

Zašto biramo nezdrave grickalice a ne zdravu hranu?

Slabije funkcionisanje mozga zbog umora rezultira željom za bilo kojom vrstom hrane pune masnoća, zasićenih masti ili soli, ali i željom za šećerom.

Kada smo iscrpljeni i umorni, a moramo ostati budni i koncentrisani, najčešće posežemo za nezdravim grickalicama. Neispavanost i umor utiču na sposobnost donošenja odluka, što rezultira manjkom  volje i tendencijom da odaberemo brzi slatki obrok ili slane grickalice.

Nova studija ukazuje na to da zamjena šećera i zasićenih masti manjim obrocima od povrća pomaže ublažiti umor.

Važno je istaći da izostanak samokontrole nije odgovoran za to da ljudi biraju nezdravu hranu umesto zdrave, kažu američki naučnici koji su rezultate studije objavili u časopisu American Journal of Lifestyle Medicine.

Mnogi ljudi nisu ni svesni u kojoj mjeri zdrava hrana može da smanji osećaj umora. Ukoliko ipak imamo želju za grickalicama, bolji izbor su svakako grickalice od voća i povrća, koje su zasitne ali i zdravija varijanta. Ishrana svježom, zdravom hranom je najbolji način da naše tijelo pristupi širokom spektru mikronutrijenata.

Rezultati studije iz 2019. godine, objavljeni u časopisu Journal of Neuroscience pokazuju da osobe koje osjećaju umor češće posežu za nezdravom hranom, te troše više novca na brze nezdrave užine.

Anketa  sprovedena na Stanfordu je pokazala da su ispitanici koji su jeli namirnice sa visokim učešćem zasićenih masti imali veći problem sa umorom i neispavanošću. Najdjelotvornijom ishranom se pokazala ona koja je bila bazirana na voću i povrću.

Kod mnogih se posezanje za brzom nezdravom hranom događa tek povremeno, ali kod osoba čiji su poslovi i naporni i rezultiraju dugoročnim umorom, posezanje za nezdravim grickalicama može da postane dio svakodnevnice.

Naučnici su zaključili da konzumiranje grickalica od voća i povrća i smanjen unos šećera i zasićenih masti pomažu iscrpljenom mozgu i organizmu da bolje funkcioniraju.

 


BH Telecom
Na vrh