fejm.ba

Lifestyle

Chia sjemenke kao “super hrana”

FOTO: Fejm

Među brojnim novim trendovima zdrave hrane, pojavile su se i chia sjemenke. Njihova nutritivna vrijednost osigurala im je naslov Superhrane. Ništa neobično, s obzirom da sadrže 9 esencijalnih aminokiselina, koje su potrebne u izgradnji mišića. Također, izrazito su bogate Omega-3 masnim kiselinama, kalcijem, željezom, magnezijem, manganom, fosforom te cinkom. Gotovo 90% ugljikohidrata koje chia sadrži čine vlakna. Vlaknima za razgradnju nije potreban inzulin te ne podižu šećer u krvi.

Chia sjemenke, koliko god bile sićušne i izgledale neugledno sve su omiljenije i nose laskavu titulu supernamirnice. I nisu samo modni hit – jer postoje i naučne potvrde o njihovom blagotvornom uticaju na ljudsko zdravlje.

Kako ih koristiti

Za početak, važno je napomenuti da chia sjemenke upijaju tekućinu te mogu povećati svoj obim i do 10 puta. Postaju gelaste teksture što ih čini idealnima u kuhinji.

Nadjevi sa chia sjemenkama

Kašičicu chie dodajte u svoje pahuljice, jogurt ili njome pospite salatu. Jedna kašičica sadrži samo 65 kcal, a opskrbljuje sa 54% potrebnog dnevnog unosa Omega-3.

Chia Smoothie

Chia sjemenke teksturu i okus Smoothieja ili frapea neće promijeniti, samo će mu dati još bolju i gušću teksturu. Uz to, napitak će obogatiti za 3,4g vlakna, 80% potrebnog dnevnog unosa vitamina K te 63,1mg kalcija (1 kašika).

Chia jaje

Zbog mogućnosti upijanja tekućine, chia je idealna zamjena za osobe netolerantne na jaja, vegane te one koji žele poboljšati svoje zdravlje. 1 kašiku chia sjemenki stavite u blender na nekoliko sekundi. Potom u praškastu smjesu dodajte 3 kašike vode i pomiješajte. Ostavite da stoji 5 minuta ili stavite u blender na nekoliko sekundi. Chia jaje imat će teksturu nalik pravom jajetu što omogućuje da ga koristite u pečenju muffina, kolača, peciva i sl. Ako želite više jaja, samo povećajte količinu chie i vode (omjer 1:3).

Chia puding

U zdjelicu stavite ¼ šoljice chia sjemenki, dodajte 1 šoljicu bademovog mlijeka. Pospite kašičicom ekstrakta vanilije i dodajte prirodni zaslađivač (agavin ili javorov sirup). Ako želite, dodajte cimet. Dobro promiješajte, poklopite zdjelicu i ostavite da stoji u frižideru preko noći. Ujutro uživajte u zdravom, veganskom doručku! Puding možete posuti kokosom, bademima i sl. Također, ako koristite zaslađeno bademovo mlijeko, dodajte manje sirupa za zaslađivanje.

Dodatak brašnu

Ako želite obogatiti svoj hljeb, palačinke ili vafle kašikom zdravlja, u blender stavite chia sjemenke te ih nakon toga dodajte u brašno koje koristite. Preporučujemo da u recept uključite i chia jaje.

Chia gel za pekmeze

U 50ml tople vode dodajte 1 kašiku chia sjemenki. Ostavite da stoji u frižideru preko noći. Dobiveni chia gel stavite u blender zajedno sa svježim voćem po želji, te koristite kao pekmez.

Detoksikacijski chia napitak

Napravite chia gel, stavite ga u staklenu bocu te dodajte 1 šoljicu vode i 1 šoljicu organskog, nezaslađenog soka po želji. Dobro promućkajte i detoksicirajte se uspješno!

Chia energetske pločice

Pločice su izvrsne kao obrok prije ili poslije napornog vježbanja. 12 datula bez košpica procesuirajte u blenderu otprilike 30 sekundi (dok ne dobijete homogenu smjesu). U zdjelu stavite datule, 70g chia sjemenki, 2 kašike kokosovog ulja i ½ kašičice mljevenog cimeta. Miješajte dok ne dobijete ujednačenu smjesu. Potom smjesu razmažite na plehu za pečenje (koristite papir za pečenje). Ostavite u frižideru 3 do 4 sata. Nožem iz smjese narežite 8 jednakih pločica.

Piling za lice

Da, chia sjemenke ne morate samo jesti, već ih možete koristiti i u kozmetici! Pomiješajte ¼ šoljice kokosovog ulja, 1 kašičicu limunovog soka i 1 kašiku chia sjemenki u posudici. Pri korištenju na mokro lice stavite smjesu te kružnim pokretima masirajte lice. Potom pričekajte 2 minute dok se smjesa ne stisne. Mokrim peškirom uklonite piling te lice umijte hladnom vodom. Smjesu pohranite u frižideru na 3-5 dana.


Custom Text
Lafat Komerc

Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem?

Temporibus autem quibusdam et aut officiis debitis aut rerum necessitatibus saepe eveniet.

© 2019 Agencija za multimediju "FEJM". Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Na vrh